26 Şubat 2016 Cuma

Ev Yapımı Yoğurt

Bir süredir yoğurdumu kendim mayalıyorum.  

 Malum hem hamile olduğumdan, hem de eşimin market yoğurdu yememesinden dolayı artık hayatımızın olmazsa olmazları haline geldi.  

 İki günde bir 1 litre sütten tazecik yoğurtlar yapıyorum.

 İstedim ki sizlerle de paylaşayım. Hani öyle usta olduğumdan, bilmişliğimden değil de yaptıklarım şimdiye kadar hep tuttuğundan nasıl yaptığımı paylaşabilirim diye düşündüm. 

 Daha önce bir denemem olmuştu. İnstagram sayfasını severek takip etttiğim @kitcheninred'in tarifiyle fırında mayalamıştım. O da çok güzel olmuştu. Ama o biraz zahmetli gelmişti. 

 

Malzeme listesini paylaşarak nasıl yaptığımı anlatayım. 

 - 1 litre tam yağlı süt 
- Sütü ısıtmak için tencere 
- 1 dolu yemek kaşığı damızlık yoğurt 
- Kase  
- 2 adet tahta kaşık 
- kavanoz



Gelelim nasıl yaptığıma... 

Sütümüzü tencereye alıp kısık ateşte ısıtıyoruz. 
Bu sırada fırınımızı da 100 derecede ısıtıyoruz.  
Süt ılındığında, serçe parmak testini yapıyoruz. 
Parmağınızı bir kaç saniye süte batırdığınızda hafif yakacak seviyeye gelince ocaktan alıyoruz. 



Bu arada eğer yoğurtlarınızı benim gibi farklı bir kaba aktaracaksanız onun da ılık olmasını sağlamanız gerekiyor. Ben bir kaç dakika fırına koydum. Böylece kavanozlarım ısınmış oldu.


Mayalama kısmına geldik. Damızlığımızı önce tahta kaşıkla biraz karıştırıp pürüzsüz hale getiriyoruz. 
Ardından diğer tahta kaşık ile 3-5 kaşık ılık sütümüzden alıp damızlığımızı açıyoruz. Koyu ayran kıvamına gelince yavaşça sütümüzün içine döküp karıştırıyoruz.  

 Hepsi bu kadar! :)  

 Fırın hafif sıcak kıvama geldiğinde fırını söndürüyoruz. 








Ben mayaladığım sütü kavanozlara doldurup kapaklarını kapattım. 

Ardından sofra bezine sarıp, önceden ısıtıp kapattığım fırının içine koyup 4-5 saat kadar mayalanması için bıraktım. 








4 saatin sonunda fırından çıkardım. Ağızlarını açtım ve buzdolabında 1 saat boyunca dinlendirdim. Kapakları açık şekilde 1 saat dinlendirmeniz yoğurdun sulanmasını engelliyor. 

Bir saatin sonunda kapaklarını kapattım ve 7-8 saat boyunca yoğurdum buzdolabında iyice dinlendi ve yemeğe hazır hale geldi. 


Buyrun size taş gibi yoğurt !  :))



Günde en az bir kase yoğurt tüketiyorum. Ara öğünlerimin vazgeçilmezi oldu. 
En çok da bir kaşık reçel bir kaç adet çilek ve cevizle karıştırıp yemeği seviyorum.:)

 Siz de deneyin asla pişman olmayacaksınız! 



Sevgiler  

 Melek


2 yorum:

  1. Merhabaa sutu kaynatmadan sadece isitiyor muyuz dogru mu anladim?

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Ben marketten aldığım hazır sütten mayaladığım için kaynatmama gerek kalmadı. Sadece tencereye alıp sütü birazcık ısıttım. Eğer siz sütçüden aldığınız çiğ süt ile mayalayacaksanız önce iyice kaynatmanız gerekiyor. Sonrasında mayalamak için ılınmasını bekleyeceksiniz.

    Şimdiden hem kolay gelsin hem afiyet olsun :)

    Sevgiler

    Melek

    YanıtlaSil